Intense training

FUNCTIONAL TRAINING

WELKE TRAININGSVORM PAST BIJ JOU?

 
ProjectNewMe-5458.jpg

FUNCTIONAL TRAINING 

FUNCTIONAL TRAINING IS NU VOOR IEDEREEN TOEGANKELIJK!

De kern van Functional Training is feitelijk dat je in een korte tijd veel verschillende oefeningen doet, waarbij je lichaam alleen functionele bewegingen maakt. Denk hierbij aan rennen, gooien, springen, tillen, klimmen, duwen en trekken.

 

Tijdens een Functional training wordt er gebruik gemaakt van bijvoorbeeld: zakken zand, tractorbanden, klimrekken en kettlebells

WAT IS EEN FUNCTIONAL TRAINING?
Een Functional Training bestaat uit maximaal 10 personen. Bij deze beperkte omvang is persoonlijke begeleiding in de training heel goed mogelijk en het samen sporten werkt vaak extra motiverend en uitdagend. Je kan je aan de anderen van de groep optrekken als het even tegenzit of als je motivatie wat minder is. Je kan met anderen een eigen groep starten of sluit aan bij de reeds geplande lessen.
Een Functional trainingssessie duurt 60 minuten en de workouts zijn speciaal afgestemd op zoveel mogelijk wisseling in je routine en bereik je een optimaal resultaat voor je lichaam.

ProjectNewMe-5464.jpg

HOE IS EEN FUNCTIONAL TRAINING OPGEBOUWD ?

Warming-up: iedere training begint met een korte warming-up, waarbij de spieren worden opgewarmd en de hartslag omhoog wordt gebracht. Hierbij kun je beginnen met bijvoorbeeld dribbelen, rek- en strekoefeningen en het lopen op handen en voeten.

Technische gedeelte: na de warming-up volgt één van de belangrijkste onderdelen van de training. In dit moment van de work-out worden alle bewegingen aangeleerd. Hoelang dit duurt, hangt natuurlijk af van de ervaring van alle crossfitters in de ruimte. Niet alle bewegingen zijn voor iedereen even makkelijk uit te voeren, dus goed opletten is een vereiste.

WOD: WO-wat? WOD staat voor niets meer en niets minder dan Workout of the Day. Dit is het meest intensieve deel van de training. Dit gedeelte is iedere training weer compleet anders ingedeeld. De ene keer doe je binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk rondes van oefeningen achter elkaar moet uitvoeren (AMRAP – As Many Rounds As Possible), de andere keer moeten alle oefeningen afgerond zijn binnen een zo snel mogelijke tijd (AFAP – As Fast As Possible).

Cooling down: vaak is er na de WOD nog een cooling down. Dit is belangrijk om je lichaam enigszins bij te laten komen van de intensieve training. Ook kan er gekozen worden om meer aan lenigheid of mobiliteit te werken.

 

COMPETITIE 

Functional Training wordt vaak geassocieerd met competitie. Dit is niet zo gek, aangezien Functional Training zich hier ook uitstekend voor leent. Op een whiteboard in de PT-studio, worden alle tijden individueel genoteerd, waar een winnaar uitkomt. Het wedstrijdelement kan zorgen voor veel extra motivatie. Als beginner hoef je hier natuurlijk niet direct aan mee te doen.

Maak kennis met Functional Training bij Project New Me


Wil jij je conditie verbeteren of je doelstellingen op het gebied van sporten eindelijk behalen?

Neem dan contact met ons op via de knop hieronder en nemen wij razendsnel contact met je op. Of meld je direct aan voor een groepsles via onze app.

 

PNM app.png