top of page

CrossFit helpt je gezonder te worden op elke leeftijd

CrossFit is een geweldige sport om het zelfvertrouwen te vergroten, de atletische prestaties te verbeteren en gezonder te worden.

Hoewel het in eerste instantie kan lijken dat CrossFit een sport is voor jongeren, met al zijn snelle bewegingen, gymnastiekbewegingen en zwaar werk, is CrossFit geweldig voor mensen van elke leeftijd, ongeacht hun doelen. Waarom CrossFit geweldig is voor vrouwen van alle leeftijden Veel mensen, waaronder vrouwen, sluiten zich aan bij CrossFit om gezonder te worden. Of "gezonder" nu betekent afvallen, spieren opbouwen, uithoudingsvermogen vergroten of flexibiliteit verbeteren, het is geweldig om iets voor jezelf te doen en aan je conditie te werken. Hier zijn 5 manieren waarop CrossFit vrouwen van alle leeftijden helpt gezonder te worden: Het is schaalbaar naar jouw niveau CrossFit is oneindig schaalbaar naar uw individuele fitness- en vaardigheidsniveau. Als je geen volle kilometer kunt rennen, kun je dat verkleinen tot een halve kilometer.. Of, als je helemaal niet kunt rennen, kun je lopen, fietsen of roeien. Voor degenen die geen pull-ups kunnen doen, zijn springende pull-ups, negatieve pull-ups, met elastieken assisted pull-ups en ring row's allemaal geweldige opties, afhankelijk van de vaardigheden. Elke beweging in CrossFit kan worden geschaald om aan je individuele fitnessniveau te voldoen, precies waar je nu bent. Alleen omdat je een beweging op het bord ziet die je niet kunt doen, wil dat nog niet zeggen dat je niet moet komen opdagen voor de les. In plaats daarvan, kom juist meedoen, zoek een manier om te schalen die nog steeds een uitdaging voor je is, en realiseer je dat, over een paar maanden, die geschaalde optie veel te gemakkelijk voor je is. Je zou op je eerste dag CrossFit kunnen binnenlopen, nauwelijks in staat om enige fysieke activiteit te doen, maar je hebt nog steeds de mogelijkheid om een geweldige training te krijgen. Je krijgt begeleiding Een deel van wat veel mensen ervan weerhoudt om enige vorm van stappen in een sportschool te zetten, is dat ze niet weten wat ze moeten doen, en een sportschool is een intimiderende omgeving voor iemand die er nog nooit is geweest. Denk aan je eerste keer in een sportschool, CrossFit of anderszins: er waren allerlei soorten apparatuur waarvan je niet wist hoe je ze moest gebruiken, en overal mensen die leken alsof ze het allemaal hadden bedacht. De kans is groot dat je net wat tijd op een loopband of de ligfiets hebt doorgebracht en het wel prima vond. In CrossFit word je bij elke stap begeleid, of je nu een newbie bent of al jaren een CrossFitter bent. De trainingen zijn allemaal voor je gepland en de coach laat je zien hoe je elke beweging uitvoert. Als je schaalopties nodig hebt, kan de coach je daar doorheen leiden. Je uitvoering wordt tijdens de lessen gecorrigeerd, waardoor je in wezen een ervaring van het type personal trainer krijgt. Deze geïndividualiseerde aandacht is de sleutel om atleten te helpen de juiste vorm voor elke beweging te leren om blessures te voorkomen, en hen het vertrouwen te geven om tot ver in de toekomst te blijven trainen. Groepsmotivatie Wanneer je traint in een traditionele sportschool, heb je niemand die je aan het juichen is om je training af te maken - tenzij je die persoon telt die echt wil "werken" op de machine die je gebruikt. In CrossFit krijg je een ingebouwde cheering sectie. Van de coach tot je mede-atleten, iedereen juicht iedereen toe. Als jij de laatste bent die klaar is, wordt het gejuich alleen maar luider! Deze gemeenschapssfeer, waar je echt het gevoel hebt dat iedereen er voor je is, zelfs als je de WOD aanpast of langzamer bent dan alle anderen, is een belangrijk aspect van de CrossFit-gemeenschap. En als je het gevoel hebt dat je een groep mensen hebt die willen dat je het goed doet en er zijn om je aan te moedigen, heb je meer kans om elke dag terug te komen, waardoor je gezonder wordt. Het is zo intens als je wilt dat het is Als je nieuw bent in sporten en gezonder worden, is elke vorm van fysieke activiteit beter dan geen enkele. Maar voor veel mensen die serieus een verandering willen aanbrengen, is meer beter. Met CrossFit kun je beide ervaringen krijgen, zelfs binnen dezelfde CrossFit les. Heb je het gevoel dat je jezelf echt wilt uitdagen op het krachtgedeelte van de training, maar van plan bent om het een beetje gemakkelijker te maken voor de WOD? Geen probleem! Je kunt je halter laden voor de zware liften, maar de WOD-bewegingen schalen naar beneden. Als je echt wilt zweten, kun je jezelf pushen om harder en sneller te gaan, of zwaarder en intenser, om een pittige training te krijgen, is er ook die optie. Ongeacht je leeftijd, vaardigheidsniveau, fitnessniveau of gewenst trainingsresultaat, je kunt de training aanpassen aan je behoeften zonder de training van iemand anders te beïnvloeden. Verbetert je mentale kracht Vaak is het doorkomen van een zware WOD net zo goed een mentaal spel als een fysiek spel. Ga je echt omvallen als je die paar extra herhalingen afmaakt? Het is onwaarschijnlijk. Leren om onze persoonlijke obstakels tegen te komen en ze vervolgens te overwinnen is een vaardigheid die vrouwen en mannen van alle leeftijden nodig hebben om te ontwikkelen en aan te scherpen. Hoewel we misschien geweldig zijn in het overwinnen van obstakels in ons persoonlijke en professionele leven, is het een spel dat velen van ons niet zo vaak spelen om ons lichaam tot het uiterste te duwen en dan nog harder te gaan. In CrossFit duw je jezelf meerdere keren per maand naar die rand en verder. En als je eenmaal begint te zien dat je echt best goed bent in jezelf voorbij die limiet te duwen, zal het gemakkelijker worden en zul je gewoon een nieuwe, nog uitdagendere limiet vinden om te testen. Hoe zit het met jou? Hoe helpt CrossFit je om gezonder te worden?


Vraag eens een proefles aan en probeer het in ieder geval eens!



Volg je Project New Me al op Facebook en Instagram?

Volg je Crossfit Emmeloord al op Facebook en Instagram?

18 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

ความคิดเห็น


bottom of page