top of page

Het belang van het trainen van schouders

Het trainen van je schouders is ongelooflijk belangrijk. Je schouderspieren zijn misschien wel de spiergroep in je bovenlichaam die je het meest gebruikt.





Het trainen van je schouders is ongelooflijk belangrijk. Je schouderspieren zijn misschien wel de spiergroep in je bovenlichaam die je het meest gebruikt. Zonder goed getrainde schouders is een atletische bovenlichaam niet compleet. We geven je drie redenen waarom het trainen van je schouders zo belangrijk is.


Makkelijker bewegen

Zoals al benoemd, zijn de schouders een van de meest gebruikte spiergroepen in je bovenlichaam. Sterke schouders maken je dagelijkse armbewegingen een stuk makkelijker. Boven je macht werken, zoals een plafond schilderen, of zware dozen en koffers tillen gaat een stuk eenvoudiger met een paar goed getrainde schouders. Waarschuwing: het kan zijn dat je vaker gevraagd gaat worden voor het helpen bij verhuizingen. Moet je net leuk vinden...


Goede houding

Als je veel en langdurig achter de computer zit, zoals de meeste mensen met een kantoorbaan, loop je het risico dat je schouders naar voren trekken. Hierdoor ontstaat er een disbalans en krijg je schouder- en nekproblemen. Door je schouders regelmatig te trainen, zorg je voor een goede houding en dat je schouders op de juiste plaats blijven zitten.


Voorkom schouderblessures

Ook in de sportschool kun je veel leed voorkomen als je getrainde schouders hebt. Bij krachttrainingen als deadliften en bankdrukken bijvoorbeeld, gebruik je je schouderspieren intensief. Als je schouders ongetraind zijn, is het lastig om deze oefeningen correct uit te voeren en zul je eerder een schouderblessure oplopen. Wil je niet!


Zelfvertrouwen

Gespierde schouders stralen kracht uit en dat geeft veel mensen een heel goed gevoel! Een extra boost voor je zelfvertrouwen als je met die stevige schouders en mooie krachtige houding door het leven gaat.


Genoeg redenen dus om ook de schouders in je workout op te nemen!


Schouderoefeningen opnemen in je trainingsschema

Ben jij er klaar voor om jouw schouders intensief te trainen? Voeg de oefeningen meteen toe aan je trainingsschema! Zorg wel dat je ze gecontroleerd uitvoert, om schouderblessures te voorkomen. Wij kunnen je hier bij helpen.



58 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page